חכמת הקבלה

חכמת הקבלה

חכמת הקבלה הוא מונח שמגדיר את תורת הסוד. חשוב להבין כי כאשר קיבל משה רבנו תורה מסיני כללה התורה כל מה שעתיד תלמיד לחדש במהלך השנים. ואכן, חלפו עברו להם אלפי שנים של לימוד תורה. ומספר עצום של תלמידי חכמים עצומים פלסו לעצמם דרכים בלימוד. חלקם הותירו אחריהם כתבים וחידושים, ויש גם ספרים רבים שהתחברו במרוצת השנים. אמנם תורת הסוד אינה מיועדת לתפוצה נרחבת, שכן כשמה כן היא – תורה של סוד שמיועדת רק לאנשי מעלה המרומים מעם, הקליקו למידע נוסף. רק לאחר שמילא תלמיד חכם כרסו בש”ס ובפוסקים, רק לאחר שהוא צבר ידע עצום בחלקים הגלויים של התורה, הוא יוכל להתקדם הלאה ולהעמיק בחכמת הקבלה.

על תורת הקבלה והספרים הבולטים

חכמת הקלה התפתחה והסתעפה במהלך השנים, והתעשרה בספרים מעמיקים ומשמעותיים מאוד. אחד הספרים הבולטים והמוכרים ביותר הוא ספר הזוהר. הזוהר הוא ספרו של המקובל האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. ביום פטירתו הוא גילה רבים מסודות התורה לתלמידיו, והללו נכתבו בפר הזוהר. ולמי שלא יודע, בשם הלימוד הרב שהוא הותיר אחריו וכל הידע העצום בחכמת הסוד, נקבע יום זה ליום של שמחה וחוגגים את ההילולא בכל תפוצות ישראל. מלבד לתורת הרשב”י מוכרים גם מקובלי צפת, ותורתם נלמדת בתחום חכמת הקבלה בכל תפוצות ישראל. אלו האר”י וגוריו אשר העמיקו בלימודיהם המקודשים.

על הספירות ועל העולם

חכמת הקבלה בוחנת את החיים במושגים עמוקים שלא כל אחד יכול להבין אותם ולרדת לחקרם. אחד המושגים הבולטים הוא הספירות. בקבלה יש התייחסות לספירות שהן רבדים שונים בעולם ובחיים שלנו כיהודים. מי שלומד ומבין את העניינים הללו מגלה קשר עמוק בין הספירות לבין חיי הרוח שלנו. מה גם שהתפקיד שלנו כיהודים מושפע מעומקים אלו, והוא יונק מתורת הקבלה המון מידע, הבנה, מושגים וכוחות שבאים לידי ביטוי.

> קראו על תלמוד עשר הספירות בלינק זה

על החכמה ועל הלימוד

כיוון שתורת הסוד אינה נחלת הרבים, לא כל אחד שמתעניין יוכל להתחיל בלימודים אלו. עליו להיות מוכן לכך הן מבחינה שכלית והן מבחינת הרמה האישית שלו. על מנת שהלימוד יועיל ויעשיר את חייו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד